פצוע הלינץ' יגיע לביהמ"ש; "המעצר מסכן אותו"

ישראל רובין 1 Comment on פצוע הלינץ' יגיע לביהמ"ש; "המעצר מסכן אותו"

לאחר שבית המשפט השלום האריך את מעצרו של פצוע הלינץ' מבנימין, יתקיים היום דיון ערר בבית משפט המחוזי כנגד ההחלטה. עו"ד נתי רום מארגון חוננו: "אין שום מסוכנות שנשקפת ממנו במצב הזה"

בית המשפט המחוזי בירושלים | צילום: Olivier Fitoussi/Flash90 צילום: Olivier Fitoussi/Flash90
17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

בית המשפט המחוזי בירושלים ידון היום (שני) בערר שהגיש פצוע הלינץ' בבנימין, יחיאל אינדור, לאחר שביום שישי האחרון האריך בית המשפט השלום את מעצרו. הערר מגיע לאחר שאתמול שוחרר הפצוע מבית החולים שערי צדק, בו הוא אושפז מאז פציעתו, ונלקח למעצר. הדיון יתקיים בשעה 11:30 ובמהלכו יבקשו עורכי דינו, עו"ד נתי רום ועו"ד עדי קידר מארגון חוננו, להורות על שחרורו המיידי של הפצוע, שצפוי לראשונה להגיע לבית המשפט.

בערר מצוין כי מדובר בצעיר ללא עבר פלילי וכי בית המשפט כבר הורה לשחררו בתנאים, אלא שבית המשפט המחוזי החליט להשהות את הבקשה על מנת לבחון את חומר החקירה שהגיע לאחר הדיון. עוד מציינים עורכי דינו של הפצוע כי בכל הערכאות שבהן הוא עבר לא נשללה הטענה להגנה עצמית. כמו כן, ביום שישי האחרון החליטו במשטרה להוריד את סעיף הרצח ממניע לאומי וגזעני מכתב החשדות נגדו וכעת הם מייחסים לו עבירות קלות יותר.

כאמור הערר מגיע לאחר שאתמול שוחרר אנידור מבית החולים ונלקח למעצר. בערר נכתב כי הוגשה בקשה דחופה לעיון חוזר לבחינת תנאי כליאתו, אך הבקשה נדחתה מבלי שבית המשפט בירר את מצבו של הפצוע. "מדובר במי שחווה טראומה קשה ועבר ניתוח מורכב בראשו. טעה בית המשפט שהתעלם מהמצב הרגיש הזה ודחה את הבקשה על הסף", נטען בערר.

כמו כן מציינים בערר כי הפצוע לא היה בתחילת האירוע אלא הצטרף אליו רק בשלב מאוחר יותר, וזאת על מנת לסייע לחבריו שהיו נתונים בסכנת חיים. עוד נטען כי האירוע התרחש בלילה כאשר הפצוע היה החמוש היחידי שהגן על חבריו ולכן לא ניתן לשלול את הטענה כי הירי בוצע להגנה עצמית. בנוסף הם מציינים כי למרות האשפוז של הפצוע והניתוח שהוא עבר, התקיים שיתוף פעולה מלא עם החוקרים שהגיעו לחקור אותו בבית החולים.

עו"ד עדי קישר מארגון חוננו מוסר: "הוגש ערר כנגד החלטת בית המשפט להאריך את מעצרו של יחיאל אינדור, וכן על ההחלטה שלא לדון מחדש בכל שאלת השהייה שלו במעצר. אנו נדרוש את שחרורו המלא גם מהטעם שהראיות מלמדות שמדובר בתיק של הגנה עצמית, ובטח ובטח בגלל מצבו הנפשי והבריאותי. המעצר הזה מסכן אותו בכל יום שהוא נמצא בו ואין שום מסוכנות שנשקפת ממנו במצב הזה".



1 תגובות

מיין תגובות
  1. 1

    לא מובנת האלימות להתעלל
    בזה שיורה להגנה עצמית לשחררו מיד